|
Skoda Felicia
Egy neves ős
nevét elevenítette fel a Skoda, amikor 1994 végén bemutatta első új
fejlesztésű autóját, amely már a Volkswagen konszern égisze alatt készült. A
hátsó futómű például a VW Golfé. 1996-ban a kínálat kiegészült az 1,9
literes, 64 lovas szívódízellel és a 75 lóerős, 1,6 literes VW motorral.
1998-ban a Felicia az Octaviához hasonló hűtőmaszkot kapott a
modellfrissítés során.
A
Felicia hozni tudta egy átlagos nyugati kisautó színvonalát. Térkínálata
kedvező. Az ülések kellően kényelmesek, a rugózási komfort jó. A Favorit
átdolgozott karosszériája a meredekhátú esetében 280, az 1995 második
felétől gyártott kombiban 447/1366 literes csomagtartót kínál. Az útfekvés
megfelelő, a Felicia nem rosszindulatú. Szervorásegítés nélkül nehezen
kormányozható az autó, az itthon eladott Feliciák legnagyobb részéből
hiányzik ez az extra.
A kipufogók tartóssága nem éri el az átlagot. A futómű robusztussága
elfogadható. A fékek és a világítórendszer meghibásodása az átlagnál
gyakrabban merül fel a Feliciáknál. Előfordul, hogy a generátorban
meghibásodó diódák miatt töltés nélkül marad az autó, majd az akkumulátor
kimerülése után megáll. Zajos lehet a kuplung kinyomócsapágya, de ez nem
befolyásolja az élettartamot vagy a tengelykapcsoló működését. A
megbízhatóság összességében a Felicia erősségei közé tartozik.
Az elavult 1,3 literes motorokkal szerelt Feliciákból a legnagyobb a
kínálat. 54 lóerővel az autó lomha. Az 1997-től bevezetett hengerenkénti
befecskendezős, 68 lóerős, 106 Nm-es motorral már jóval élénkebbek a
menetteljesítmények. Ugyanekkora volt a központi befecskendezős motor
teljesítménye is, amely valamivel alacsonyabb nyomatékot adott le. Az
öregecske motorok fogyasztása nem rossz, 6 és 9 liter közötti.
8 liter körül fogyaszt és jól megy a Felicia a hengerenként kétszelepes,
ezerhatos benzinessel. A dízel 5-7 liter gázolajat kér 100 kilométerre, és
az egy-hármas benzineseknél jobb menetteljesítményeket ad.
Vissza az
autóhoz! |
|