A Feliciáról:  
 

Skoda Felicia

Egy neves ős nevét elevenítette fel a Skoda, amikor 1994 végén bemutatta első új fejlesztésű autóját, amely már a Volkswagen konszern égisze alatt készült. A hátsó futómű például a VW Golfé. 1996-ban a kínálat kiegészült az 1,9 literes, 64 lovas szívódízellel és a 75 lóerős, 1,6 literes VW motorral. 1998-ban a Felicia az Octaviához hasonló hűtőmaszkot kapott a modellfrissítés során.

A Felicia hozni tudta egy átlagos nyugati kisautó színvonalát. Térkínálata kedvező. Az ülések kellően kényelmesek, a rugózási komfort jó. A Favorit átdolgozott karosszériája a meredekhátú esetében 280, az 1995 második felétől gyártott kombiban 447/1366 literes csomagtartót kínál. Az útfekvés megfelelő, a Felicia nem rosszindulatú. Szervorásegítés nélkül nehezen kormányozható az autó, az itthon eladott Feliciák legnagyobb részéből hiányzik ez az extra.

A kipufogók tartóssága nem éri el az átlagot. A futómű robusztussága elfogadható. A fékek és a világítórendszer meghibásodása az átlagnál gyakrabban merül fel a Feliciáknál. Előfordul, hogy a generátorban meghibásodó diódák miatt töltés nélkül marad az autó, majd az akkumulátor kimerülése után megáll. Zajos lehet a kuplung kinyomócsapágya, de ez nem befolyásolja az élettartamot vagy a tengelykapcsoló működését. A megbízhatóság összességében a Felicia erősségei közé tartozik.

Az elavult 1,3 literes motorokkal szerelt Feliciákból a legnagyobb a kínálat. 54 lóerővel az autó lomha. Az 1997-től bevezetett hengerenkénti befecskendezős, 68 lóerős, 106 Nm-es motorral már jóval élénkebbek a menetteljesítmények. Ugyanekkora volt a központi befecskendezős motor teljesítménye is, amely valamivel alacsonyabb nyomatékot adott le. Az öregecske motorok fogyasztása nem rossz, 6 és 9 liter közötti.

8 liter körül fogyaszt és jól megy a Felicia a hengerenként kétszelepes, ezerhatos benzinessel. A dízel 5-7 liter gázolajat kér 100 kilométerre, és az egy-hármas benzineseknél jobb menetteljesítményeket ad.

 

Vissza az autóhoz!